Academic Thesis

Basic information

Name Takayanagi Mari
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

A report on an intermediate Japanese writing course blending interactive synchronous online classes with asynchronous online classes

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

2020年秋学期の「筆記産出」の授業は、同時双方型授業とオンデマンド授業を組み合わせて行われた。学期を前半と後半に分け、前者では文章を書く基礎知識と意見文を学習し、後者ではアンケート調査レポートを書いた。同時双方型とオンデンドの授業形態の違いから、それに適した授業内容を目指した。この「筆記産出」の授業内容がどうであったか、実施してどのような気づきがあったかをまとめ、今後の課題を挙げた。

Magazine(name)

JIU日本語教育実践報告集

Publisher

城西国大大学日本語教育担当部局

Volume

Number Of Pages

第2号

StartingPage

EndingPage

Date of Issue

2021/03

Referee

Invited

Language

Thesis Type

International Journal

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement