Academic Thesis

Basic information

Name Akimoto Masayuki
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

「消費者のためのビタミンC製品情報」

Bibliography Type

Joint Author

Author

秋元雅之、根本英一、長谷川哲也.

OwnerRoles

Summary

消費者の67%はメーカーの知名度で、ビタミンC(VC)製品を購入した。医薬品の方が食品よりもメーカーの認知度が高かった。製品中のVC含量はメーカー、剤形および医薬品-食品間で統計学的な差はなかった。VC分解物も特に差は認められなかった。メーカーを重要視する消費者は、医薬品の錠剤を好む傾向があり、価格重視の消費者は医薬品の錠剤または食品の顆粒剤を好む傾向が調査より明らかになった。

Magazine(name)

ビタミン

Publisher

Volume

81巻

Number Of Pages

8号

StartingPage

383

EndingPage

386

Date of Issue

2007/08

Referee

Exist

Invited

Not exist

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (academic journals)

International Journal

Domestic

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Url

Download

Not Downloadable

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement

Main Achievement