Conference

Basic information

Name Hayashi Chiga
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

自然習得と意味交渉 ―アコモデーション理論の観点から−

Author

 

Journal

16th Annual Meeting ofJapanese Language Teaching Association of New England. Tafts University

Publication Date

2002/08/22

Start Date

 

End Date

 

Invited

 

Language

 

Country

 

Conference Class

 

International Collaboration

 

Conference Type

 

Promoter

 

Venue

 

URL

Format

Url

Download

 

Summary

日本人との接触場面において日本語学習者がコミュニケーションストラテジーを利用することによって自然習得が起こるとし、意味交渉が日本語学習を促進させるものであるとLong (1982)のインターアクション仮説を検証する発表となった。また、さらにアコモデーション理論の観点から述べ、言語的収束と言語的拡散が起こる具体的事例で示した。

Major Achivement