Academic Thesis

Basic information

Name Misa Itai
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

話すタスクによる学習ストラテジー教育の指導試案

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

筆者は2001年から2002年にかけて香港城市大学の1年次学生を対象に、香港人学生用に開発した教材を基に学習ストラテジー教育を実施した。その結果、インタビューにより学習者のストラテジー使用の意識化が起こり、学習ストラテジーを積極的に使用するようになり、学習に関して自律的な姿勢が見られるようになったなどの変化が観察された。



Magazine(name)

拓殖大学別科日本語紀要

Publisher

Volume

Number Of Pages

第12号

StartingPage

67

EndingPage

80

Date of Issue

2003/03

Referee

Exist

Invited

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

Domestic

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement