教員名 : Romain Duchesnes
|
授業科目名
English for Media Professionals II
学年
2年
単位数
2.00単位
実務経験の有無
開講クォーター
セメスタ指定なし
担当教員
Romain Duchesnes
授業形態
授業で主に使用する言語
コース受講、語彙、文法などに関する説明:日本語
会話とヒアリングの練習:英語 授業方法区分
開講キャンパス
紀尾井町キャンパス
授業の到達目標及びテーマ
このコースは、英語で作成されたメディアコンテンツの理解を深めたい学生を対象としています。学生は、テレビ、映画、音楽、ソーシャルメディア、新聞、雑誌など、さまざまな種類のマスメディアを探究します。こうして語彙を増やし、目で見たもの、耳で聞いたものを説明するとともに、批判的に考察するために必要な言語スキルを伸ばします。
このコースでは、小グループでのスピーキングアクティビティーを通じて、自信を持って口頭で表現する能力を培うことにも重点を置きます。 授業の概要
このクラスでは、メディアとテクノロジーに関係する12のトピックについて学習します。
トピックごとに、そのトピックに関連する語彙を学び、練習します。英語のビデオ(オプションとして英語の字幕と時々日本語の字幕付き)があり、その後に理解の練習が続きます。次に、ビデオのトピックについて話し合い、小グループで、またはすべて一緒に、私たちのアイデアと印象を共有します。 クラスで学んだ語彙を使用して、各トピックの後に短いオンライン小テストがあります。 学期の終わりに、学生が選んだトピックについての短い会話で構成されるスピーキングテストがあります。また、コース全体で学習したトピックに関連する質問に回答するレポートを提出する必要があります。 最後に、クラスへの参加に基づいて採点されます。これは、クラスに出席するだけでなく、スピーキング活動にも参加することを意味します。 授業計画
1回
Introduction to the Class
Topic 1: Online meetings Topic of the video: A video conference in real life (comedy about online meetings) Objective: Being able to identify and solve problems with remote meetings in English, discussing the advantages and the drawbacks of the format. Grammar & Vocabulary: vocabulary for online meetings 事前学習
オンラインアンケートを提出する
事後学習
Topic 1の小テストを提出する
2回
Topic 2: The Life and career of famous entrepreneurs
Topic of the video: The life of a famous business person Objective: Being able to relate events in the past to explain someone’s biography, asking questions about other people’s accomplishments. Grammar & Vocabulary: simple past tense (declarative and interrogative sentences) 事前学習
Topic 2の語彙を復習する
事後学習
Topic 2の小テストを提出する
3回
Topic 3: Storytelling
Video: short animated film Objective: Being able to create a sequence of past events to tell a story. Grammar & Vocabulary: simple past tense, time markers 事前学習
Topic 3の語彙を復習する
事後学習
Topic 3の小テストを提出する
4回
Discussing movies (movie trailers)
Video: Movie trailers Objective: Understanding the tropes of different movie genres, imagining what a movie might be like based on its trailer. Grammar & Vocabulary: vocabulary for movie genres and filmmaking techniques 事前学習
Topic 4の語彙を復習する
事後学習
Topic 4の小テストを提出する
5回
Topic 5: Discussing movies (movie opening scenes)
Video: Movie opening scenes Objective: Imagining what a movie might be about based on its beginning, expressing likes and dislikes Grammar & Vocabulary: probabilities and preferences 事前学習
Topic 5の語彙を復習する
事後学習
Topic 5の小テストを提出する
6回
Topic 6: Printed books vs. E-books
Topic of the video: The pros and cons of printed books and e-books Objective: Being able to compare two technologies and explaining their features. Grammar & Vocabulary: the comparative form 事前学習
Topic 6の語彙を復習する
事後学習
Topic 6の小テストを提出する
7回目
Topic 7: Art in the digital age
Topic of the video: Digitizing art, museums online Objective: Expressing likes and dislikes. Grammar & Vocabulary: vocabulary for art forms, likes and dislikes 事前学習
Topic 7の語彙を復習する
事後学習
Topic 7の小テストを提出する
8回
Topic 8: Advertising (logos)
Topic of the video: the secret meaning behind some famous logos Objective: Being able to describe a logo and to explain its message. Grammar & Vocabulary: vocabulary for shapes and visuals 事前学習
Topic 8の語彙を復習する
事後学習
Topic 8の小テストを提出する
9回
Topic 9: Advertising (printed and video ads)
Video: surprising/clever ads Objective: Expressing one’s reaction, understanding what makes an ad effective. Grammar & Vocabulary: vocabulary for emotions 事前学習
Topic 9の語彙を復習する
事後学習
Topic 9の小テストを提出する
10回
Topic 10: Technology: smartphones and beyond
Topic of the video: the next thing after smartphones Objective: Discussing our reliance on technology and how it affects our daily lives. Grammar & Vocabulary: vocabulary for advantages and disadvantages 事前学習
Topic 10の語彙を復習する
事後学習
Topic 10の小テストを提出する
11回
Topic 11: Video games
Topic of the video: Video games that changed the world Objective: Discussing video games and explaining what makes them important/innovative Grammar & Vocabulary: Vocabulary about pop culture and video games 事前学習
Topic 11の語彙を復習する
事後学習
Topic 11の小テストを提出する
12回
Topic 12: The future of technology in our daily lives
Topic of the video: the impact of technology and gamification on our future lives Objective: Being able to make predictions, imagining the future Grammar & Vocabulary: future tenses 事前学習
Topic 12の語彙を復習する
事後学習
Topic 12の小テストを提出する
13回
Conclusion to the class / Preparation for the Final Test
事前学習
期末のスピーキングテストのトピックを選択する
事後学習
期末のスピーキングテストのために復習する
期末レポートを提出する 14回
事前学習
事後学習
15回
事前学習
事後学習
16回
事前学習
事後学習
17回
事前学習
事後学習
18回
事前学習
事後学習
19回
事前学習
事後学習
20回
事前学習
事後学習
21回
事前学習
事後学習
22回
事前学習
事後学習
23回目
事前学習
事後学習
24回
事前学習
事後学習
25回
事前学習
事後学習
26回
事前学習
事後学習
試験及び成績評価
小テスト (12回) = 60% (5%ずつ)
期末レポート = 10% 期末スピーキングテスト= 20% 授業参加 = 10% 課題(試験やレポート等)に対するフィードバック
小テストと期末レポートの結果とフィードバックが提出期間の終了後オンラインで投稿されます。
スピーキングテストは、テストを受けた後グレードを説明するメモを送ります。 講義で使用するテキスト(書名・著者・出版社・ISBN・備考)
English Grammar in Use
Raymond Murphy
Cambridge University Press
1108586627
必要ではなくて、クラスで使用されている文法をより深く理解したい学生のため
参考文献・推薦図書
研究室
4404号の研究室
オフィスアワー
火曜日2限と水曜日3限
科目ナンバリング
学位授与方針との関連
関連ページ
コースを紹介するビデオ:
https://youtu.be/GUYPuI-MpzU |