Academic Thesis

Basic information

Name Takayanagi Mari
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

Designing the learning activities by interacting with local people in the community where the leaners live

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

進学の予備教育である別科の日本語教育は、従来将来必要とされる日本語学習に重点が置かれ、与えられる知識を学び使えるための教育が中心である。しかし、日本在住の学習者が、コミュニティーの人々とかかわり、お互いに影響を与え合う活動は、有益と考え、地域社会を授業に取り込み、自然なコミュニケーションの場を創造し、自主的な学びの可能性を実施した学びの場のデザインの試みの実践報告と今後のあり方を考察した。

Magazine(name)

JIU 日本語教育実践報告集(Web 版)

Publisher

Journal of Japanese Language Teaching

Volume

Number Of Pages

創刊号

StartingPage

EndingPage

Date of Issue

2020/03

Referee

Invited

Language

Thesis Type

International Journal

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement