Academic Thesis

Basic information

Name Takayanagi Mari
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

Contemplating Japanese language learning/teaching at the novice level   how showing “can-do” statements impacts language learning by using a textbook focusing on improving communicative language competences

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

1コマ1コマの授業の目標を明確化して学習者に示し、授業終了時に自己評価をさせることは、学習を効果的にするのではないかという考えから、初級日本語レベル学習者のサマーコースでCan-doを使う方法を実施した。また、コミュニケーション能力育成を目指し、開発されたテキストを使用したが、それが効果的な学習につながったかどうかについて報告、初級レベルでの効果的な学習について考察した。

Magazine(name)

JIU 日本語教育実践報告集(Web 版)

Publisher

Journal of Japanese Language Teaching

Volume

Number Of Pages

創刊号

StartingPage

EndingPage

Date of Issue

2020/03

Referee

Invited

Language

Thesis Type

International Journal

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement