MISC

Basic information

Name Hayashi Chiga
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

JIUの「つながる」日本語教育の実践研究ーオンラインチュートリアルを例にしてー

Bibliography Type

Sole Author

Author


OwnerRoles

Summary

本稿では、留学生と日本人学生の「つながる」学習ができる環境を整え、オンラインチューターの学習成果を分析する試みを行った。本実践研究の目的は、「日本語教育実習」を履修するチューター側の振り返り資料をデータにチュータの成長をテキストマイニングで分析した結果を述べ、振り返りデータから概観した。

Magazine(name)

グローバル時代の日本研究〜オンライン時代の越境する言語と文化〜城西国際大学創立30周年記念国際シンポジウム予稿集

Publisher

林千賀

Volume

Number Of Pages

StartingPage

54

EndingPage

56

Date of Issue

2022/08

Referee

Not exist

Request

Not exist

Language

Japanese

Posting type

Brief papers, short notes, research notes and others (publications of university or research institution)

International Journal

Domestic

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Url

Download

Not Downloadable

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement

Other