Academic Thesis

Basic information

Name Misa Itai
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

上級レベル中国人学習者を対象とした「翻訳教育」のケーススタディー質的評価のアプローチの試み―

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

筆者の大学「翻訳」コースでは、翻訳のプロダクトを評価するための方法として、「分析的評価」と「全体的評価」の2つの評価基準を採用してきた。本報告では、新たに作成した評価ツールを取り入れた授業の試みについての報告を行う。そして、評価ツールの使用が、学習の動機づけなどを促したか、他に何らかの影響が見られた場合は、その具体的な影響についても示す



Magazine(name)

東京国際大学言語コミュニケーション東京国際大学論叢

Publisher

東京国際大学

Volume

Number Of Pages

第4号

StartingPage

9

EndingPage

17

Date of Issue

2008/03

Referee

Exist

Invited

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

Domestic

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement