Researcher Information
Researcher Basic Information
Researcher Information
Academic Background
Career
Current Work Situation
Work Situation After Establishment of College
Academic Society and Social Activity
Teacher Examination Outcome
Researcher Activity Information
Field of Research
Research Keyword
Committee Career
Reward
Teaching Experiences
Academic Thesis
MISC
Bibliography
Conference
Works
Media Coverage
Academic contribution(Includes fieldwork)
Competitive research funds
Patents
Other
Social Contribution
Basic information
Name
FUJII Makoto
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency
Researcher Basic Information
Researcher Information
 
Academic Background
2018/04/2023/03/Tottori University/the Graduate School of Engineering/the Department of Mechanical and Aerospace Engineering/Doctor of Engineering
Career
 
Current Work Situation
城西国際大学/Associate Professor/経営情報学部総合経営学科
Work Situation After Establishment of College
 
Academic Society and Social Activity
2000/12/Japan Institute of Marketing Science
2001/05/Japan Association for Consumer Studies
2007/05/The Behaviormetric Society
2012/05/Japan Marketing Academy
2014/05/The Japanese Society for Artificial Intelligence
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2016/05/Japan Academy of Advertising
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Teacher Examination Outcome
 
Researcher Activity Information
Field of Research
Humanities & Social Sciences/Business administration/Marketing (Marketing Communication, Marketing Science), Consumer Behavior, Computational Social Science
Research Keyword
 
Committee Career
 
Reward
 
Teaching Experiences
Introduction to Consumer Behavior Analysis/Josai International University
Logistics/Josai International University
Fundamentals of Marketing/Josai International University
Marketing Strategy I/Josai International University
ブランド戦略論/Josai International University
Academic Thesis
Simulations of the Diffusion of Innovation by Trust-Distrust model focusing on the network structure/Sole Author/The Review of Socionetwork Strategies/2022/08
The Simulation with New Opinion Dynamics using Five Adopter Categories/Joint Author/ Intelligent Systems Conference (IntelliSys) 2021/2021/09
イノベーションの普及拡散に関する一考察 共著 オペレーションズ・リサーチ 2021/04
エージェントに採用者カテゴリを適用したオピニオンダイナミクスによるシミュレーション 共著 第24回社会システム部会研究会 2021/03
採用者カテゴリを考慮したオピニオンダイナミクスによるシミュレーション 共著 第5回計算社会科学ワークショップ(CSSJ2021) 2021/02
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Sociophysics approach of simulation of diffusion of innovations using new opinion dynamics/Joint Author/The 5th International Workshop on Application of Big Data for Computational Social Science (ABCSS2020 @ WI-IAT 2020)/2020/12
自己および他企業のTV広告量バランスによる消費者感度の変化 共著 『日経広告研究所報』 2003/10
オケージョンに注目した消費者選好分析 ~CRM(Customer Relationship Management)のためのコンジョイント分析(オケージョン・コンジョイント分析)の適用とオケージョン・ブランド・ロイヤル層の発見~ 共著 『学習院大学 経済論集』 2002/04
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MISC
 
Bibliography
ビジネスマンが一歩先をめざす ベイズ統計学 ExcelからRStanへステップアップ 共著 朝倉書店 2018/09 4254122322
マーケティング・サイエンスのトップランナーたち 統計的予測とその実践事例 共著 東京図書 2016/04 4489022344
『戦略的マーケティング・コミュニケーション[IMCの理論と実際]』 共訳 東急エージェンシー出版部 2009/04 4884971086
「Brand Asset Management: Driving profitable Growth Through Your Brands」/Multiple translation/2002/08/4532310067
Conference
Comparison of Consensus Building Processes by Different Reach Patterns on Opinion Dynamics/Makoto Fujii/2022 IEEE International Conference on Big Data, The Fifth Workshop on Big Data for Economic and Business Forecasting/2022/12/17
The Simulation with New Opinion Dynamics using Five Adopter Categories/Intelligent Systems Conference (IntelliSys) 2021
エージェントに採用者カテゴリを適用したオピニオンダイナミクスによるシミュレーション 第24回社会システム部会研究会
採用者カテゴリを考慮したオピニオンダイナミクスによるシミュレーション 第5回計算社会科学ワークショップ(CSSJ2021)
オピニオンダイナミクスによるイノベーションの普及に関する一考察 Data-driven Mathematical Science:経済物理学とその周辺 2
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Sociophysics approach of simulation of diffusion of innovations using new opinion dynamics/The 5th International Workshop on Application of Big Data for Computational Social Science (ABCSS2020 @ WI-IAT 2020)
VARモデルによるマス広告とデジタル広告の効果に関する考察 FIT2019(第18回情報科学技術フォーラム )
電子メディアを活用したリアル店舗への顧客誘導 人工知能学会全国大会(第28回)
購買行動とソーシャルメディア利用の関係性 日本行動計量学会 第40回大会
消費者購買行動におけるCGMの特徴と可能性 日本行動計量学会 第39回大会
購買履歴データによる市場細分化からマルチエージェントシミュレーションへの試み 日本行動計量学会 第38回大会
生活満足の購買行動 日本行動計量学会 第36回大会
データにもとづく広告マーケティングの研究‐新商品をいち早く購入する消費者のインサイト‐ 日本行動計量学会 第35回大会
消費者理解をサポートする購買履歴データとブランドパワーデータ活用事例 SPSSオープンハウス2006 (SPSSユーザーカンファレンス)
自己および他企業のTV広告量バランスによる価格需要曲線の変化‐ニューラルネットワークの衣料用洗濯洗剤データへの適用‐ 日本消費者行動研究学会 第26回消費者行動研究コンファレンス
テキストマイニングによる雑誌広告の変遷に関する調査 日本マーケティング・サイエンス学会 第73回研究大会
消費者のブランド知識から構成されるブランドの重層性に関する考察 日本消費者行動研究学会 第25回消費者行動研究コンファレンス
オケージョンに注目した消費者選好分析 日本マーケティング・サイエンス学会 第71回研究大会
携帯電話のロイヤルユーザとスイッチャー形成要因の一考察 日本マーケティング・サイエンス学会 第68回研究大会
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Works
 
Media Coverage
 
Academic contribution(Includes fieldwork)
 
Competitive research funds
 
Patents
 
Other
 
Social Contribution