Academic Thesis

Basic information

Name Misa Itai
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

学習ストラテジー教育の指導試案―コミュニケーション能力向上スキルの指導法―

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

筆者は2001年~2002年に香港城市大学日本研究学科1年次の学生を対象に、香港人学習者用SILL調査票及び自律学習を目指して作成した学習ストラテジー・ブックレットを基に学習ストラテジー教育を実施した。量的・質的分析の結果、学習上さまざまな効果が見られたことが明らかとなった。



Magazine(name)

筑波大学留学生センター日本語教育論集

Publisher

Volume

Number Of Pages

第18号

StartingPage

81

EndingPage

124

Date of Issue

2003/02

Referee

Exist

Invited

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (publications of university or research institution)

International Journal

Domestic

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement