論文[R]

基本情報

氏名 David Williams
氏名(カナ) ディビット ウィリアムス
氏名(英語) David Williams
所属 語学教育センター
職名 教授
researchmap研究者コード
researchmap機関

題名

Using graded reading to raise TOEFL scores. 

単著・共著の別

共著

著者

 

担当区分

 

概要

Supplementary self study has been increasingly recognised as being important for students language development. In this study of 446 university students graded reading was linked to an increase in TOEFL score gain but also highlighted Nuttall's (1982) notion of virtuous circles of learning amongst motivated students. The research proposes that any such self study should be made a compulsory part of a language programme.
pp.985-988

発表雑誌等の名称

Japan Association for Language Teaching (JALT) 32nd International Conference Proceedings, 981-997. http://jalt-publications.org/archive/proceedings/2006/E098.pdf

出版者

 

 

 

開始ページ

 

終了ページ

 

発行又は発表の年月

2007/10

査読の有無

 

招待の有無

 

記述言語

 

掲載種別

 

国際・国内誌

 

国際共著

 

ISSN

 

eISSN

 

DOI

 

Cinii Articles ID

 

Cinii Books ID

 

Pubmed ID

 

PubMed Central 記事ID

 

URL

形式

 

無償ダウンロード

 

JGlobalID

 

arXiv ID

 

ORCIDのPut Code

 

DBLP ID

 

担当授業科目1

 

担当授業科目2

 

担当授業科目3

 

主要業績フラグ