Academic Thesis

Basic information

Name Misa Itai
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency

Title

『クラス内での相互学習』の役割

Bibliography Type

Sole Author

Author

OwnerRoles

Summary

会話の授業の中でビジター・セッションを行い、学習者とビジターとの相互学習が適性に実施されたか、セッションはコースの目的をどの程度実現できたかを知るためにアンケートを実施した。その結果、能力不足の学習者への対応策、会話ストラテジーの紹介、活動前の綿密な連絡、手近なリソースの見直しが必要であることが明らかとなった。



Magazine(name)

香港日本語教育研究会日本学刊

Publisher

香港日本語教育研究会

Volume

Number Of Pages

第3号

StartingPage

10

EndingPage

16

Date of Issue

1999/03

Referee

Exist

Invited

Language

Japanese

Thesis Type

Research papers (research meetings, symposium materials and others)

International Journal

International

International Collaboration

ISSN

eISSN

DOI

NAID

Cinii Books Id

PMID

PMCID

URL

Format

Download

J-GLOBAL ID

arXiv ID

ORCID Put Code

DBLP ID

Subject1

Subject2

Subject3

Major Achivement