Researcher Information
Researcher Basic Information
Researcher Information
Academic Background
Career
Current Work Situation
Work Situation After Establishment of College
Academic Society and Social Activity
Teacher Examination Outcome
Researcher Activity Information
Field of Research
Research Keyword
Committee Career
Reward
Teaching Experiences
Academic Thesis
MISC
Bibliography
Conference
Works
Media Coverage
Academic contribution(Includes fieldwork)
Competitive research funds
Patents
Other
Social Contribution
Basic information
Name
Yamazaki Tadashi
Belonging department
Occupation name
researchmap researcher code
researchmap agency
Researcher Basic Information
Researcher Information
YAMAZAKI/Tadashi/ヤマザキ/タダシ/Full-Time Teacher
Academic Background
2015/04 2017/03 城西国際大学大学院 経営情報学研究科
1988/02 1989/01 Kilburn Polytechnic London
1982/04 1986/03 専修大学 経営学部
Career
1989/02 1990/08 株式会社矢野経済研究所 研究員
1990/09 2017/06 外資系広告会社等(複数社) 戦略ディレクター、海外事業責任者など
2017/04 中小企業診断士(経済産業大臣認定_経営革新等支援機関)
2017/10 2018/03 城西国際大学 非常勤講師(留学生向けビジネス系科目・英語講義)
2018/04 2022/03 城西国際大学 環境社会学部 環境社会学科 准教授
Show All(7 Line)
2022/04/2024/03/Josai International University/Faculty of Management and Information Sciences/Associate Professor
2024/04/Josai International University/Faculty of Management and Information Sciences/Professor/Professor
Collapse The View
Current Work Situation
城西国際大学/Professor/経営情報学部 総合経営学科
Work Situation After Establishment of College
 
Academic Society and Social Activity
2022/01/Japan Society for Applied Management
2022/01/Japan Marketing Academy
2018/01/Japan Sales Promotion Academy
2017/05 千葉県中小企業診断士協会【国際ビジネス研究会、創業支援研究会、事業承継研究会】
Teacher Examination Outcome
 
Researcher Activity Information
Field of Research
人文・社会 経営学 中小企業経営、マーケティング、ブランディング
Research Keyword
経営戦略論、中小企業経営戦略、マーケティング戦略、企業ブランディング、マーケティングコミュニケーション
Committee Career
2018/04 「職業実践専門課程」学校関係者評価者委員、及び教育課程編成委員
2021/04 2021/10 経済産業省中小企業庁 戦略的基盤技術高度化支援事業、事業化評価、評価委員
Reward
 
Teaching Experiences
Fundamentals of Marketing/Josai International University
Theories of Management/Josai International University
Society and Management/Josai International University
Environmental Business/Josai International University
Environmental Management/Josai International University
Show All(19 Line)
経営戦略論I/Josai International University
Marketing Strategy Ⅱ/Josai International University
起業マネジメント演習(修士論文指導を含む)IA/Josai International University
起業マネジメント演習(修士論文指導を含む)IIA/Josai International University
起業マネジメント演習(専門テーマ研究)IB/Josai International University
起業マネジメント演習(専門テーマ研究)IIB/Josai International University
Seminar in Enterprise Management C : Strategic Marketing/Josai International University
Small-Medium Scale Business Enterprises/Josai International University
Marketing Research/Josai International University
Business Career I/Josai International University
Seminar for Career Foundation III/Josai International University
Seminar for Career Foundation II/Josai International University
Seminar for Career Foundation I/Josai International University
Career Development IV/Josai International University
Collapse The View
Academic Thesis
Differing Expected Outcomes of Branding Activities in Small and Medium-Sized Manufacturing Enterprises: A Comparative Study Across Product Categories/Tadashi Yamazaki/Sole Author/The Japanese Journal of Applied Management Studies/2024/08
Rebuilding the Brand Theory in Small and Medium-sized Manufacturing Industries: Analytical Approach Based on Product Classification Theory/Tadashi Yamazaki/Sole Author/2024/06
Analysis of Brand Factors in Small and Medium-sized Manufacturing Industries: Analysis Approach by Product Category/Tadashi Yamazaki/Sole Author/2024/04
Current Situation and Analysis Process of Branding in SME Manufacturing Industry: From the Perspective of Organizational Purchasing and Product Characteristics
/Tadashi Yamaaki/Sole Author/2023/08
Contradiction of Cash Conversion Cycle Theory Seen from Management Anxiety of SME Owners/Tadashi Yamazaki/Sole Author/2023/03
Show All(13 Line)
Financial indicators of small and medium-sized enterprises and management anxiety/Sole Author/2022/03
Analysis of Environmental Management Orientation and Management Factors of SMEs: From the analysis of questionnaire survey responses from the management of 336 companies/Sole Author/2022/03
Environmental Management Orientation and Economic Performance of SMEs: From an Analysis of Questionnaire Responses from the Management of 336 Companies/Sole Author/2022/03
緊急事態宣言下における事業継続に向けた地域企業と社会的支援に関する行動特性の考察 埋め込まれたつながりと、弱いつながりの視点から 単著 城西国際大学紀要・環境社会学部(2021年3月) 2021/03
新型コロナウィスル感染症拡大の影響下に見る地域社会のダイナミズム(2020年第一回目の緊急事態宣言の状況下より) シェアリングエコノミー7領域の体系図で見るダイナミズム特性分析 単著 日本販売促進学会・紀要論華(2021年3月) 2021/03
シェアリングエコノミーが地域経済に及ぼす有効性と課題 3つの区分線による7領域の体系図から見る分析と検討 単著 城西国際大学紀要・環境社会学部(2020年3月) 2020/03
メディア有効期間を勘案した移動平均法によるKPI策定の考察 単著 日本販売促進学会・紀要論華(2020年3月) 2020/03
中小企業の環境経営と企業価値 単著 日本販売促進学会・紀要論華2018年 2018/02
Collapse The View
MISC
ホーチミンのスモールビジネス・イノベーション 単著 日本販売促進学会・学会報(SPAN通信) 2020/04
中小企業はいかにSDGsに取り組むべきか 単著 日本販売促進学会・学会報(SPAN通信) 2019/10
「令和」はどのようなマーケティング指標が生まれるのか 単著 日本販売促進学会・学会報(SPAN通信) 2019/05
香港における日本ブランド広告戦略の異変 単著 日本販売促進学会・学会報(SPAN通信) 2019/01
Bibliography
Dynamism in Local Communities and Businesses; Sources of Innovation Created During the Coronavirus Pandemic /Tadashi Yamazaki/Single author/NextPublishing Authors Press/2023/10/9784802084536
街分析5つの視点ー麹町界隈篇ー 山﨑督ほか 共編者( 共編著者) JIU中小企業診断士会 2023/03
マーチャンダイザーの基礎知識 山﨑督ほか 共編者( 共編著者) NPO法人 日本マーチャンダイザー協会 2022/07
Conference
Differing Strength Factors and Expected Outcomes of Branding Activities in Small and Medium-Sized Manufacturing Enterprises: A Comparative Study Across Product Categories/Tadashi Yamazaki/2024/09/06/The Japan Academic Society for Sales Promotion
Differing Expected Outcomes of Branding Activities in Small and Medium-Sized Manufacturing Enterprises: A Comparative Study Across Product Categories/Tadashi Yamazaki/The 67th Annual Academic Conference of Japan Society for Applied Management/2024/08/25/Japan Society for Applied Management
中小製造業におけるブランディングの現状と分析プロセスの考察ー組織購買と製品特性の視点からー 山崎督 実践経営学会 第66回全国大会 2023/09/02 実践経営学会
中小製造業のブランド論における理論背景の課題 日本販売促進学会 全国大会 2023/09/10 日本販売促進学会
中小企業における財務指標と経営者の経営上の不安感 山崎督 日本販売促進学会 全国大会 2022/11/23 日本販売促進学会
Show All(12 Line)
中小企業支援の現状と課題 山﨑督 千葉市産業振興財団ビジネス交流会 2023/03/05
緊急事態宣言下における事業継続に向けた地域企業と社会的支援に関する行動特性の考察 埋め込まれたつながりと、弱いつながりの視点から 山崎督 日本販売促進学会 全国大会 2021/11/23
AI及びIotの活用時代に向けての企業マーケティングの展開 2020年代以降の企業マーケティングの展開方向 日本販売促進学会・2018年度全国大会 2018/07/08
シェアリングエコノミーが地域経済活性化へ及ぼす有効性と課題 日本販売促進学会 2019/03/10
シェアリングエコノミーの事業特性による7領域の体系図 日本販売促進学会 2020/09/13
Eコマースがどのように生活者行動を変えるのか 日本販売促進学会・全国大会 2020/11/15
メディア有効期間を勘案した移動平均法によるKPI策定の考察と実践 一般社団法人地域マーケティング経営推進協議会_定例研究会 2021/05/13
Collapse The View
Works
 
Media Coverage
 
Academic contribution(Includes fieldwork)
2023/08/01 中小製造業のブランド構築への取組み実態調査
2021/04/01 2021/05/30 山崎督 中小企業の経営上の心理的不安感の要因調査
2020/04/01 緊急事態宣言下における地域企業の動向調査
2020/11/25 エコプロダクツ展(オンライン)
2019/12/05 エコプロダクツ展取材
Show All(11 Line)
2018/12/07 エコプロダクツ展取材
2018/10/07 シェアリングエコノミーの実態調査
2018/09/22 ツーリズムEXPO取材
2018/09/08 シェアリングエコノミーの実態調査
2018/08/15 シェアリングエコノミーの実態調査
2018/06/23 シェアリングエコノミーの実態調査
Collapse The View
Competitive research funds
 
Patents
 
Other
シェアリングエコノミーが地域経済活性化へ及ぼす有効性と課題 2019/02
Social Contribution
2018/04/01 経営革新等支援機関として認定登録(関東財務局長、関東労働局長認定)
2018/04/01 一般社団法人 千葉県商工会議所連合会 専門家登録(中小企業経営相談・事業承継・指導)
2017/08/01 経済産業省 関東経済産業局 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 千葉県船橋商工会議所 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益財団法人 沖縄県産業振興公社 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
Show All(15 Line)
2017/08/01 公益財団法人 栃木県産業振興センター 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益財団法人 山形県企業振興公社 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益財団法人 千葉県産業振興センター 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益財団法人 千葉県産業振興センター 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益財団法人 いわて産業振興センター 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/08/01 公益社団法人 千葉市産業振興財団 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/07/01 公益財団法人 茨城県中小企業振興公社 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/07/01 公益財団法人 さいたま市産業創造財団 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/07/01 中小企業庁 専門家登録(中小企業経営相談・指導)
2017/05/01 特定非営利活動法人 ITコーディネータ協会 正会員
Collapse The View